Pages

Tuesday 20 December 2011

Sejarah dan kenangan buat aku....

Gambar ketika aku bersama skuad futsal negeri Kelantan bagi temasya Sukan Malaysia ke-14 atau lebih dikenali sebagai Sukma pada 2011. Sungguh aku tak sangka yang aku akan berjaya mewakili futsal negeri Kelantan pada tahun ini. Memang sudah lama aku berazam untuk bermain ke tahap lebih tinggi seperti mewakili negeri dan negara. Sebelum aku sampai ke sini aku tempuhi pelbagai halangan dan rintangan. Pada hari pertama selection lagi aku perlu bangun awal dan peri ke tempat selection diadakan itu. Masa tu aku hanya pergi seorang diri tanpa mengenali peserta-peserta lain. Hari pertama selection tu aku tak terfikir pun aku akan terpilih kerana melihatkan orang lain bagus-bagus, tambahan pula dia orang macam dah kenal je dengan coach tu dan terus aku terfikir mungkin dia orang akan terpilih...tapi alhamdulillah berkat dari usaha aku, aku terpilih untuk peringkat selection seterusnya. Jadi aku tak pernah berputus asa bagi meneruskan usaha aku tu. Dan aku bersyukur tersenarai dalam skuad 12 orang pemain yang bakal dibawa ke temasya Sukan Malaysia tu...Sebelum tiba Sukma macam biasa la, mesti ada latihan dan diadakan friendly game. Jadi dalam masa tu aku bukan main susah payah lagi nak ulang alik dari rumah aku ke kat latihan. Dah la jauh pergi sorang diri pula tu. Macam-macam aku hadapi masa tu. Tapi kerana impian yang dah lama aku tunggu aku tabahkan diri dan tidak pernah putus asa. Alhamdulillah dari hari ke hari prestasi aku semakin meningkat dan aku terpilih untuk bermain dalam skuad utama. Pada Temasya tersebut kami diundi 1 kumpulan bersama tuan rumah iaitu Kuala Lumpur dan 2 pasukan lagi adalah Perak dan Sabah. Pada game pertama bertemu Kuala Lumpur kami tewas walaupun telah mendahului, tapi alhamdulillah kami masih diberi peluang untuk ke suku akhir setelah menang ke atas Sabah dan seri dengan Perak. Pada peringkat suku akhir kami tewas ditangan Johor selaku Juara Futsal Sukma tersebut dengan menewaskan Negeri Sembilan 1-0 pada perlawanan akhir. Walau pun kami hanya layak ke suku akhir tapi telah banyak pengalaman yang kami perolehi...Saya rasa gembira kerana pernah terpilih untuk mewakili negeri saya sendiri...itulah impian saya sejak saya menceburi sukan futsal pada tahun 2006 lagi. Kini ianya menjadi Sejarah buat saya.

No comments:

Post a Comment